Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Urząd Miasta i Gminy Niemcza Urząd Miasta i Gminy Niemcza PESEL dla obywatela Ukrainy - Urząd Miasta i Gminy Niemcza

PESEL dla obywatela Ukrainy

 

Od środy, 16 marca, przy składaniu wniosku obywatele Ukrainy będą zobowiązani do dołączenia fotografii. Pobierane będą również odciski palców.

Wyrobienie numeru PESEL od 16 marca

Obywatele Ukrainy, którzy ubiegają się o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie, będą mogli załatwić sprawę wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty:

  • telefonicznie pod numerem  telefonu 74 8376996
  • osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Niemczy, ul. Rynek 10, parter, pok. nr 4

Co to jest PESEL

Numer PESEL to ciąg 11 cyfr, które są indywidualnie przypisane każdemu człowiekowi. Z numeru PESEL można wyczytać datę urodzenia oraz płeć. PESEL jest przydatny m.in. do:

  • korzystania z opieki zdrowotnej i szczepień,
  • założenia konta w banku,
  • zapisania dziecka do szkoły,
  • korzystania ze świadczeń pomocowych dla uchodźców.

Gdzie składa się wniosek o numer PESEL

Aby otrzymać numer PESEL należy najpierw umówić się na wizytę. Wnioski będą przyjmowane w Urzędzie Miasta i Gminy w Niemczy, Rynek 10, parter, pok. nr 4 w godz. pon., śr., czw. od 08:00-15:00, wt. 08-16:30, pt. 08-13:30

Jak składa się wniosek o nadanie numery PESEL

  • Najpierw trzeba umówić wizytę w urzędzie.
  • Przy składaniu wniosku o nadanie numeru PESEL obywatele Ukrainy i członkowie ich rodzin są zobowiązani dołączyć fotografię (w Urzędzie Miasta i Gminy w Niemczy będzie wkrótce możliwości zrobienia bezpłatnej fotografii)
  • Podczas składania wniosku od osoby, której dotyczy wniosek, pobierane będą również odciski palców. Nie dotyczy to dzieci do lat 12.
  • Papierowy wniosek składa się osobiście. Należy wcześniej się umówić.
  • Wniosek jest bezpłatny.
  • Wniosek wypełnia osoba, która ubiega się o PESEL
  • Należy mieć ze sobą dokument, na podstawie którego przekroczyły granicę (paszport biometryczny, ukraiński paszport wewnętrzny, Kartę Polaka, akt urodzenia w przypadku dzieci).
  • Do wniosku o nadanie numeru PESEL musi być dołączona kopia dokumentu, na podstawie którego zostanie ustalona tożsamość wnioskującego (możliwość zrobienia kopii w urzędzie).
  • Składając wniosek warto podać swój adres mailowy i numer telefonu oraz wyrazić zgodę na założenie profilu zaufanego. Profil ułatwia załatwianie różnych formalności przez internet (np. wniosek o świadczenia pieniężne).

Jak wyrobić numer PESEL dla dziecka

  • Za dziecko wniosek może złożyć jego rodzic, opiekun tymczasowy lub osoba sprawująca nad nim faktyczną pieczę.
  • Od osób, które skończyły 12. rok życia, będą pobierane odciski palców.
  • Do nadania numeru PESEL potrzebne są też fotografie

Co to jest profil zaufany

To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać, określone sprawy urzędowe online, w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz urzędy gmin, powiatów, województw i centralnej administracji rządowej).

do pobrania: wniosek w pdf